SLIP AF Med MAVEFEDTet: EN TRIN-FOR-TRIN GUIDE

Selv dem med en sixpack har noget fedt omkring maven, hvilket er gavnligt for at beskytte og holde vores indre organer varme. Men hvis du synes din mave er blevet alt for klodset, kan du slippe af med fedtet med denne guide!

Små mængder fedt under huden er både normalt og sundt. Det er tarmfedtet, der omgiver vores organer, som udgør den farligste type fedt med risici som hjerteanfald og diabetes.

Inden du læser videre, er det værd at nævne, at kvinder har brug for noget mavefedt for at fungere optimalt. Det er i fedtcellerne, at østrogenet lagres, og har man for lidt østrogen kan man hurtigt komme i hormonel ubalance. Dette kan gå ud over både menstruation og infertilitet.

Så hvad er den korrekte omkreds omkring taljen?

Du kan måle dit mavefedt med et målebånd omkring taljen. Måler du dig selv til at være mere end 102 cm (mænd) eller 88 cm (kvinder), hælder du sandsynligvis til overvægt og så kan det være okay at få fat i mavefedtet en gang for alle.

Du kan måle magen med et målbånd
Du kan tage et hurtigt mål af taljen for at tjekke omkredsen.

Men det er ikke så enkelt som at kunne køre 100 gentagne situps og slippe af med mavefedt. Også kost er afgørende for at få en flad og stram mave.

Det er derfor vigtigt, at du er motiveret for at komme af med de overflødige kilo omkring taljen. Du skal blandt andet nøjes med at spise mindre af de hurtige kulhydrater.

Færre kulhydrater

At spise færre kulhydrater er en sund og effektiv måde at tabe fedt på.

Flere undersøgelser peger i retning af, at man ved at mindske mængden af ​​kulhydrater samtidig mindsker appetitten – en heldig kombination, når man gerne vil tabe sig.

En diæt med få kulhydrater fører i gennemsnit til 2-3 ganger større vægtab, end dieæter med lavt fedtindhold og højt indhold af kulhydrater. Du får reduceret fedt omkring maven, omkring organerne og leveren.

En kost med lavt indhold af kulhydrater fører også til mindre vand i kroppen, hvilket også påvirker vægten og er heldig at forebygge type 2-diabetes.

Du kan komme langt blot ved at skære fra raffinerede kulhydrater som sukker, slik og hvidt brød.

Eksempel på mat som er lav på karbohydrater
Eksempler på en low-carb morgenmadstallerken: avocado, æg, salat, ost og bacon.

Sigt efter at reducere dit kulhydratindtag med 50 gram hver dag. Derefter går din krop ind i det, der kaldes ketose, en tilstand, hvor den primært bruger fedt som kilde til stofskifte, udover at nedsætte appetitten.

Drop slik og sodavand

Meget sukker kan få kiloene til at sætte sig på kroppen, herunder maven, og flere undersøgelser viser, at sukker kan have en skadelig effekt på helbredet.

Sukker består af 50% glukose og 50% fruktose. Når du spiser meget sukker, bliver leveren overbelastet med fruktose og tvinges til at omdanne det til fedt.

Nogle mennesker mener, at dette er den vigtigste årsag til, at sukker er sundhedsskadeligt: ​​Store mængder sukker øger mave- og leverfedtet, og kan føre til insulinresistens og forskellige stofskifteproblemer.

Det er heller ikke gavnligt at indtage sukker i flydende form såsom sodavand, juice og sportsdrikke.

Ren frugt indeholder derimod masser af fibre, som mindsker de negative effekter, fruktose har på kroppen. Men husk, at frugt også indeholder kalorier.

Fiberrig mad

En kost rig på fibre kan hjælpe dig med at tabe dig.

Det er især de opløselige og tyktflydende fibre, der påvirker din vægt. Det er fibre, der binder vand og danner en tyk gel, der sætter sig i din tarm. Det sikrer, at fordøjelsen tager længere tid, og optagelsen af ​​næringsstoffer er bedre.

Resultatet er en god mæthedsfornemmelse og nedsat appetit.

Et studie fandt at 14 gram fiber pr. dag var forbundet med en reduktion på 10 % i antallet af kalorier og et vægttab på 2 kilo over en 4-måneders periode. 

Spis derfor mange fibre, hvis du vil af med mavefedtet!

Du får rigeligt med fibre gennem frugt og grøntsager, bælgfrugter er også gode kilder til fiber, foruden nogle kornsorter som f.eks. hel havre.

Meget protein

Protein er især godt til at mindske trangen til at spise sukker og raffinerede kulhydrater.

Forskning viser at det at spise mange proteiner er en af ​​de smarteste ting, du kan gøre for at tabe dig.  

EEn anden undersøgelse viser, at et højt indtag af protein gør det lettere at komme af med mavefedtet.  

Du bør sigte efter at spise en masse hele æg, fisk, bælgfrugter, nødder, kød og mejeriprodukter.

Du kan også prøve kosttilskud, der indeholder chrom for at dæmme trangen til slik.

Styr væk:

  • Færdiglavet mad: Indeholder ofte mange kalorier, kulhydrater, mættet fedt og sukker.. 
  • Alkohol: syv kalorier per gram lyder måske ikke af meget, men hvis du drikker meget alkohol, vil kalorierne hurtigt lagre sig som mavefedt. 
  • Inflammatoriske fødevarer: disse er fødevarer, der indeholder meget sukker og vil få kroppen til at begynde at lagre kalorier som fedt. 
  • Saucer og dressinger: Disse indeholder en unødvendig mængde kalorier. Find andre muligheder, såsom urter og krydderier i stedet.

For at forbrænde fedt er det også vigtigt, at du lægger nogle træningspas i løbet af ugen. Men det er ikke afgørende at tage 100 crunch hver dag!

Konditionstræning

Mens abdominal crunch vil styrke mave- og kernemusklerne, vil situps alene ikke være nok til at reducere abdominalt fedt. Det er simpelthen umuligt at forbrænde kalorier lokalt på kroppen.

I stedet bør du gå efter højintensiv træning, gerne med vægte og aerob træning som løb og svømning. Så vil du forbrænde kalorier i langt højere grad og øge muskelmassen: Hvilket igen er godt til at komme af med mavefedtet.

Trening utført med høy intensitet for å bli kvitt magefettet.
Højintensiv træning som løb og svømning er god til at trimme mavefedt.

Hvor ofte skal du træne for at tabe dig?

Du kan starte med små sessioner på 30 minutter tre gange om ugen.

Men efterhånden som du begynder at tabe mavefedt, vil din krop forsøge at gøre sit til at opretholde energilagringen. Så skal du øge intensiteten eller varigheden af ​​dine træninger yderligere.

Nøglen til en flad mave er at øge din ugentlige træning. Du kan ikke mærke effekten med det samme, men i sidste ende vil du snart se ændringen.

Motion har også sundhedsmæssige fordele udover at reducere mavefedtet. Det kan også hjælpe med at reducere betændelse og give dig lavere blodsukker.

Stress ned

Du tænker måske ikke så meget over det, men stress lægger sig ofte omkring din talje.

Det skyldes, at stress stimulerer kortisol, og kortisol frigiver insulin, som får dig til at føle dig mere sulten, og trækker endnu flere kalorier ind, end din krop har brug for.

Endnu værre: kortisol hjælper med at frigive myostatin, et protein, der nedbryder muskler. Således går hele dit basale stofskifte ned med meget stress.

Så stress ned. Ikke kun for helbredet, men for stofskiftets skyld.

Du kan også prøve at spise langsomt. Det vil få dig til at føle dig mæt hurtigere.

Sov af mavefedtet

Flere undersøgelser viser en sammenhæng mellem lidt søvn og vægtøgning.

Lidt søvn har en direkte effekt på dit stofskifte. Når kroppen ikke får nok hvile, vil den spare energi. Og i kombination med at du får mere sød cravings, svækket viljestyrke, bliver resultatet øget fedtoplagring.

Flere forskningspublikationer viser også, at træning giver bedre søvn. 

STAG KONTROL OVER VÆGTEN MED METABURN

Udover at spise sundere og lægge flere træningspas om ugen, kan du få god hjælp til at tabe dig med MetaBurn-tilskuddet. MetaBurn indeholder 350 mg camellia sinesis, som kan hjælpe med vægtkontrol og reducere appetitten, foruden 50 mg chili og 200 mg wakame ekstrakt. Wakame kan hjælpe med at påvirke fedtstofskiftet og kan hjælpe med at reducere appetitten. Derudover bidrager vitamin B3, B6 og B9 til et normalt energistofskifte. Krom er med til at opretholde et normalt blodsukkerniveau, hvilket kan have betydning for trangen til slik.

Med 2 kapsler MetaBurn i maven hver dag, tager du kontrol over din vægt.

Prøv MetaBurn gratis

60 dage – kun 79 kr i porto

Indtast dit telefonnummer

Du vil blive sendt videre til en ordreformular, udfyldt med oplysninger knyttet til dit telefonnummer. Her kan du læse mere om abonnement og vilkår, før du bestiller. Du bestiller ikke noget endnu.