6 ENKELTE tip til at blive klar til badesæsonen

De kommende måneder er højsæson. Badesæsonen er lige rundt om hjørnet, og for mange af os er “sommerkroppen 2021” en udfordring.

Men heldigvis er der stadig ting, du kan gøre for at give din krop et ekstra lille boost, før du spreder dig ud på stranden i badeshorts eller en bikini, selv med kun et par uger tilbage, indtil badesæsonen virkelig starter.

Her er vores tip til at komme i form til badesæsonen!

Læs også: HVAD ER KALORIER EGENTLIG?

1. Træn en ekstra gang om ugen

Hvor ofte træner du? To gange om ugen? Tre? I en hektisk hverdag med arbejde eller studier, familie, venner og kærlighed kan det være svært at få regelmæssig motion, og hvis du allerede træner tre gange om ugen, er det fantastisk.

Hvis du har tid og mulighed, kan det stadig være meget at vinde ved at lægge en ekstra træning hver uge i tiden op til badesæsonen.

En ekstra træning om ugen kan gøre en væsentlig forskel på kort tid – både fordi du “chokerer” kroppen ved at ændre træningsrutinerne, så den sætter et ekstra gear på, og fordi øget træning naturligvis hjælper med at brænde mere energi.

Tag et ekstra løb, eller tag en ekstra træning i gymnastiksalen, og du vil mærke forskellen i din krop.

Læs også: GLEM MYTEN OM AT HURTIG FORBRÆNDING KUN SKYLDES GENER

Intervalltrening er en av de mest effektive treningsmetodene
du kan bruke for å øke kroppens forbrenning.

2. KØR INTERVAL TRÆNING

En populær træningsmyte er, at “det er bedre at gå en time end at løbe i en halv time”. Der er en vis sandhed i dette, fordi kroppen naturligt forbrænder kulhydrater, før den tager fat på fedt, men der er også gode, mindre tidskrævende træningsmetoder til at fremskynde stofskiftet.

En af de mest effektive metoder til at øge dit stofskifte er intervalltræning – en form for træning, der involverer kombination af perioder med høj intensitet med korte pauser med lav intensitet. Der er et hav af forskellige interval-træning derude, så brug lidt tid på at finde et program, der fungerer for dig.

For at hjælpe dig i gang, foreslår vi to gode intervalsessioner:

Sprintinterval

Dette er en enkel, men effektiv intervaltræning. Find et gratis løbebane eller en strækning, du kan måle 100 m på. Sprint 100 meter, og gå roligt tilbage til startlinjen. Så starter du igen. Gentag dette fire til ti gange (øg helst med et eller to kørsler hver uge), og du vil føle dit hjerte bankende i brystet. Denne træning tager kort tid og kan derfor være en fordel for dig med en hektisk hverdag.

Hurtigspil

Dette er en noget mere kompliceret intervalltræning og kræver, at du har et bestemt træningsgrundlag i bunden. Denne træning involverer at kombinere gåture, jogging, hurtig løb og sprint. Du kan tilpasse programmet, så det passer til dig, men her er vores forslag:

  1. Jog i 8 minutter
  2. Løb raskt i 4 minutter
  3. Sprint i 20 sekunder
  4. Gå i 1 minut
  5. Sprint i 30 sekunder
  6. Gå i 1 minut
  7. Sprint i 10 sekunder
  8. Gå i 1 minut
  9. Jog i 5 minutter
  10. Løb raskt i 1 minut

Afslut ved at gå eller løbe i 5 til 10 minutter for at slappe af i din krop.

Det er let at blive fristet, men hvis du kan modstå trangen til slik,
og begrænse sodavand og slik til lørdag aften, vil du se resultater på kroppen.

3. SKÆR NED PÅ DE SØDE SAGER

En af de mest almindelige grunde til, at vi tager på i vægt, er et stadigt stigende sukkerindtag. Når du har gjort det til en vane at nyde lidt chokolade eller godbidder om aftenen eller drikke sodavand til frokost, kan det være svært at vænne sig til det igen.

Så er det god motivation at vide, at nedskæring af slik er en af ​​de hurtigste måder, du kan tabe på.

Forhåbentlig begrænser du dig allerede, men for at gøre din krop klar til badesæsonen er det vigtigt at være disciplineret: Skær alle læskedrikke og slik ud på hverdage og tag den gode gamle tradition med lørdagsgodt fra barndommen frem.

Hvis du vil tage det et skridt videre, kan du prøve at skære alle slik ud i en måned.

4. Dropp de METABOLISKE DRÆBERE

I mange tilfælde er årsagen til, at du ikke er i stand til at slippe af med de sidste kilo, at den diæt, du opfatter som sund, indeholder fødevarer, der faktisk er det, vi kalder “metaboliske dræbere”.

Disse “sunde” alternativer indeholder ofte næringsstoffer, som din krop anser for giftige, og indleder derfor et forsvar for at beskytte sig mod. På grund af dette kan disse fødevarer hjælpe med at bremse dit stofskifte og få dig til at nå et plateau i vægttab.

Saft, fuldkorn, rapsolie, granola barer og sødestoffer er eksempler på fødevarer, der ofte ses som sunde alternativer, men disse kan ofte bremse dit stofskifte i stedet for at øge det.

Slip disse forbrændings mordere fra din diæt, hvis du vil give din krop et ekstra boost.

5. Forsøg ikke at overdrive

Du kan løbe lidt ekstra hårdt i gymnastiksalen og være ekstra streng med din diæt de næste par uger – men undgå ekstreme diæter og hårde træningsprogrammer udviklet til professionelle atleter.

Det er let at blive fristet til at bide for meget, og så er det vigtigt, at du kender din egen krop og dine egne grænser. Hvis du føler, at dine muskler har ondt en dag, skal du droppe gymnastiksalen og i stedet tage en afslappet løb eller en kort interval træning.

“Reglen” om, at højere træningsvolumener giver bedre resultater, har sine undtagelser, og du gør ikke dig selv nogen tjeneste ved at blive overtrænet og udbrændt – eller i værste fald syg eller såret.

Øg snarere mængden af ​​motion og intensitet i et naturligt og sikkert tempo!

6. VÆR TILFREDS med den krop du har

Ja, vi ved, det er en kliché, men er det virkelig så dårlig pleje af din krop, som du vil have det til?

Vi mennesker har en træls tendens til at sammenligne os med de “perfekte” billeder, vi bliver mødt af på tv, på biografskærmen, på internettet og i ugentlige magasiner. Men spørg dig selv: Er det værd at bruge så meget tid og energi på at slippe af med det sidste kilo?

Hvis svaret er ja, kan du bruge disse tip til at nå matchvægten inden badesæsonen. Hvis svaret er nej, kan du holde fast ved en normal, sund kost og en naturlig, aktiv livsstil og overlade det værste kropstryk til en anden.

Det bedste tip, vi kan give dig, er at sige, at du er glad, som du er, og hyg dig. Når alt kommer til alt er det meningen, at sommeren skal nydes!

Prøv MetaBurn for at dæmpe sliktrangen

Få hjælp på vejen mod vægtmål med det naturlige kosttilskud MetaBurn, der indeholder en afbalanceret kombination af de naturlige aktive ingredienser chili, grøn te, wakameekstrakt og krom. Krom bidrager til den normale metabolisme af makronæringsstoffer og hjælper med at opretholde normale blodsukkerniveauer.

PRØV METABURN Gratis

60 dage – kun 79 kr i porto

Indtast dit telefonnummer

Du vil blive sendt videre til en ordreformular, der er forudfyldt med oplysninger knyttet til dit telefonnummer. du bestiller ikke noget endnu.