8 årsager til at DIÆTEN fejler

Seks ud af ti følger på et tidspunkt en form for diæt. Men langt fra alle klarer at holde motivationen oppe længe nok til at nå vægtmålet de har sat sig. I denne artikel ser vi på de mest gængse årsager til at vi mislykkes.

Mens nogle af os lykkes med at tabe sig allerede ved første forsøg, kæmper vi andre med, at kiloene vender tilbage lige så hurtigt igen. Hvad gør vi forkert? Er der nogle teknikker til at få det til at lykkes?

1. Undgå “slanke-ordet”

Hvis du fortsætter med at tale om at tabe dig, sender du negative signaler til din hjerne. At tabe sig involverer ofte en kortsigtet forpligtelse. Så i stedet for at sige, at du “taber dig”, skal du vende det rundt og sige, at du følger en sundere livsstil.

Den nye livsstil skal blive en permanent del af dit liv. 

2. Du giver afkald på for meget

Enkelte diæter indebærer at give afkald på hele madvare grupper, som for eksempel kulhydrater og fedt. Du bliver bedt om at styre udenom madvarer som indeholder meget af disse. 

Problemet er, at hvis du giver dig selv et totalt forbud mod visse fødevarer, vil du kun have mere af dem. Resultatet er ofte, at viljestyrken får et knæk, hvor du til sidst giver efter for fristelsen, og du spiser sandsynligvis kun endnu mere af de “ulovlige” fødevarer, end du ville i første omgang.

I stedet for at opgive dine favoritter helt, skal du sørge for at have et afbalanceret indtag af fuldkorn, magert protein, frugt og grøntsager.

3. Du bliver skrubsulten

Vi forbinder ofte en “diæt” med at være sulten. Og måske endda et forbud mod visse fødevarer. Du beslutter dig for ikke at spise, og så kan du indhente alt mod slutningen af ​​aftenen: Hvor du overspiser, fordi du har været sulten i så mange timer. 

Når du går for længe sulten og på tom mave, øges chancen for at du overspiser. 

Prøv at spise sunde, små måltider gennem hele dagen – og suppler gerne med sunde snacks.

Diett tilbakefall

4. Målene er uopnåelige

Hvis du sætter dig urealistiske mål, er der større risiko for at du vil mislykkes med hele projektet. Hvis du fortæller dig selv at du skal tabe 20 kilo på en måned, og derefter oplever at miste 5 kilo – vil du ende med at blive skuffet. 

Selv om realiteten er at 5 kilo i måneden er rigtig godt. 

Sætt dig selv realistiske mål. Et realistisk mål er for eksempel at tabe 0,5 – 1 kilo om ugen. 

5. Tilbagefald er en del af processen

Det er meget almindeligt at opleve tilbagefald undervejs, når du skal tabe dig. Hemmeligheden er ikke at lade tilbagefaldet komme i vejen. Dette er helt normalt og en del af processen.

Ikke vær for streng med dig selv. Det er helt normalt at falde for en fristelse. 

Og skulle du knække og spise usunde alternativer, så er det langt fra verdens ende. Bare kom tilbage på sporet og fortsæt, hvor du slap.

6. Sabotørene derude

Husk, at selvom du er langt inde i et vægtprogram, betyder det ikke, at alle omkring dig er. Det kan være let at give efter for fristelsen, hvis dine venner nyder pizza og øl. Ikke mindst at stå over chokoladekagen til dessert bagefter.

Et tip er simpelthen at bede familie og venner om støtte og undgå at spise for usundt, når du er i nærheden.

7. Junk er ikke en belønning

For mange er det blevet almindeligt at bruge usunde fødevarer og snacks som en belønning, hvis vi skal fejre noget godt, der er sket. Du kan forkæle dig selv med noget godt fra tid til anden, men husk at det ikke er så godt for dit vægtprogram, hvis du gør dette til en vane.

Måske kan du fejre med en pedicure, massage eller nyt tøj i stedet? Prøv at gøre noget, der ikke nødvendigvis involverer unødvendige kalorier.

8. Ikke gå all in 

Selvom det kan være fristende at starte på en masse nye ændringer for at få succes hurtigt, vil det sjældent betale sig i det lange løb.

Husk at det tager tid at ændre en vane. Faktisk tager det gennemsnitligt 66 dage at ændre en vane.

Start med at spise lidt ekstra grønt hver dag. Og tilføj lidt ekstra aktivitet hver uge. Bare sørg for at du ikke starter med alt på én gang.

Tab dig MED METABURN

I tillæg findes der kosttilskud, der kan hjælpe dig med at tabe dig. MetaBurn indeholder 350 mg camellia sinesis, som kan hjælpe med vægtkontrol, stofskifte og reducere appetitten, ud over 50 mg chili og 200 mg wakameekstrakt. Wakame påvirker fedtstofskiftet og kan også hjælpe med at reducere appetitten. Derudover bidrager vitamin B3, B6 og B9 til normal energimetabolisme.

Med MetaBurn i kroppen vil du mærke at det bliver lettere at spise mindre, og sværrere at tage på.

PRØV METABURN Gratis

60 dage – kun 79 kr i porto

Indtast dit telefonnummer

Du vil blive sendt videre til en ordreformular, der er forudfyldt med oplysninger knyttet til dit telefonnummer. du bestiller ikke noget endnu.